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軍茶利明王の秘密 The secret ofKundalini

 軍茶利明王の秘密

クンダリニーと軍茶利明王の関係

このクンダリニーが、真言密教の軍茶利明王とふかい関係があったとは、たとえあなたがその道の専門家であったとしても、気がつかなかったのではあるまいか。
さきに私はクンダリニー・ヨーガと真言密教はふかい関係があるといった。その論拠はまさにここにあるのである。私はいままた、クンダリニー・ヨーガと真言密教とふかい関係があるといった、ふかい関係ころか、軍茶利明王とはなにをかくそう、クンダリニーそのものにほかなといったところで、あなたが真言僧侶でもないかぎりよくおわかりにならないであろうから、

少しすることにする。

員、および語辞林をひいてみよう。

家刻画王、五大国主のひとつである。軍茶握(Kundata=耳環,・蛇の意)に、所有をあらおすす》たるを軍茶利という。けだし比のはを以て身の荘厳とするゆえにこ蛇を以て身をかざる、どころか、クンダリニーは、蛇のかたちをして脊柱の下部にねむっいるのである。秘密辞林には「此の尊は第七末那識の位たれば末那の煩悩と倶なるをあらわして語蛇を以てその身を荘厳すという」とある。密教諸経典(軍茶利本軌、軍茶利集経、摂無礎経等)
によればこうある。

『軍荼利法を受持せんと欲せば先その像を書け。身青色にして両眼ともに赤く、愛をて普を成し、その頭髪、色黒赤交雑して三昧の火炎の如く、眼を張り大いに怒り、上歯をみな露して下唇を飲たり。大眼面を作し、二つの赤蛇あり、両頭めい交わり垂れて胸前にあり、頭仰げて上に向い、その両蛇の尾、おのおの像の耳を穿ち、尾の頭垂れさがって肩の上に至れり。その二の色は黄喉蛇(コブラのこと、著者)の如く赤黒間錯せり。(中略)下方第三情は左第三臂を押て両
情相交りて胸上にあり、右手中に両箇の赤蛇をにぎり、その蛇の交りて各線の面に向い、左手に一頭赤蛇を把れり。(両手各跋折羅の印を作す。両手大指をもて小指の甲を捻す。余指みなべ、即ち左手を以て右肢の前を押し、次に右手を以て左股前を押す。即ちこれ身印なり。下第四
臂は仰ぎ垂れて下に向けて右吟に着くるなかれ、五指みな伸べて施無畏手なり。左上手中には金
輪形を握り、臂を屈して上に向い輪に八角あり殼覇成具せり、下第二手は中指以下三指各屈してに向て大指中指の上節の側を捻し、頭指直く堅て上に向て之を伸ぶ。其情肘を屈して手筒を左に向け、下方四手は横に左膝を覆せて指頭右に向う)虎皮と錦とその両跨に株えり。その両脚の腔に各赤髭あり(後略)』
きんカッコの手の印は、みな深い意味があるのである。かるがるしく見過ごしてしまわぬように、よく記憶しておいていただきたい。

また、別の秘密儀軌にいわく、

『八臂と両胸と頭とに十二蛇をまとい、両足下に白蓮あり、感焰中(燃えさかる火焰のこと)にとある。この像の場合、十二の蛇の十二という数は、サハスララ・チャクラの十二の輻をあらわしていることを、賢明な読者はすぐにさとられるに違いない。同時に、足もとから背よりも高く燃えさかる人は、クンダリニーの火をあらわしいることこれまた申すまでもないことだ。

この明王の真言は、

俺防密哩帝降 発(am amrite hum phat) (甘露軍茶利)

秋里帆里 跋日羅峠 発叱 (om kili-kili hum phat) (金剛軍茶利)であるが、

真言宗密教において、法を行ない、加持をするとき、いかなる修法、行法でも、阿関梨は、修法のはじめに、必ずこの明王を念じ、この真言を誦することになってる。これを、”加持香水、という。どの修法にも加持香水のない行法というものはい。真言宗密教では、この明王を、風悩、堀織を除去し給う尊であるとし、この二つの真言を、去垢の真言』(嶽悉地供養法)という。煩悩を去り、心身の垢、けがれをいさいとり除く明王ということである。

その行法を述べると、護身法を修したあと、念珠を左手に把り、右手に小三の眼をむすんで念珠にあて(三鈷又は五話を用うることもある)壇上の水器に向けて二十一べん上下する

このとき右の二つの真言のいずれかをとなえ、明王を心に念ずる。

軍茶利明王がクンダリニーであることを知らない阿闍梨たちは、ただ軍茶利明王を念じ、真言を通して、ほとんど形式的にやってしまい、この行法にふかく心をとめる修法者がいないが、これは、修法にあたってまずクンダリニーを呼びさますという、密教においてなによりも大切な行
であるべきはずである。真言宗密教が様式化してしまったと私が指摘するのは、こういう点をいうのである。修法のはじめに、クンダリニー覚醒の行法を持ってきているのはよいのである。

これは、古代ヨーガにおいておこなわれた行法が、そのまま踏襲されたものであろう。それでなくてはならないのだ。しかるに、それがただ単なる型になってしまっている。クンダリニーを軍茶利明王にし、軍茶利明王が実は蛇のかたちをしたエネルギーであることを色々な型式で表現して暗示はしているけれども、結局は、仏サマの一種であるというように観念化してしまって、そのもっとも大切な本質をどこかへ消失してしまっている。これで、行法に力が生じたら、それこそまさに奇蹟というべきではなかろうか。

クンダリニーを軍茶利明王にしたことは、したその時点においてそうせざるを得ない、そうすべき当然の理由であったのであろうから、それを長々するのではない。そういう時代的要求が去った現代において、なお、そのまま様式化した行法をそのままつづけてゆかねばならぬ理由とい・・・・・・
うものがどこにあるというのであろうか。(まあ、気がつかないからやっているので、気がついたら馬鹿々々しくてやっていられなくなるだろうと思うのだが、どょう?)

秘密はまだある。

秘密辞林にいわく、
『この尊は三部弁事明王になれば、甘露軍茶利、金剛軍茶利、蓮華軍茶利の三部各別、三身の軍禁利あり。甘露軍茶利は虚空蔵菩薩の所変、蓮華軍荼利は観自在菩薩の所変の説あれば、金剛界軍荼利はおのずから金剛手菩薩の所変と称するを得べし』
とある。

密教大辞典もほぼおなじ記述である。
この文章を一読したら、賢明なる読者はすぐになにかを感じるはずである。虚空蔵菩薩は、虚空蔵菩薩能満所願最勝心陀羅尼求聞持法といって、求聞持法の本尊ではないか。クンダリニーが、こんなふうに姿をかえて、クンダリニーと求聞持法の深い関係を暗示しているのである。クンダリニーの助けなくして真の求聞持法開発は不可能であり、求聞持法の開発がそのままクングリニーの覚醒につながるという関係を、こんな風に暗示してひそかに伏せておくとは、いやもう、まことにまことに心にくいほどの深謀遠慮、おそれいったというよりほかはない。まだある。

金蘭軍茶利の所変、金剛手菩薩とは金剛薩埵のことである。金剛薩埵とは、はかならぬ客教修行者自身をさす。この暗示は、クンダリニー修得の方法を暗示するもので、このことはまたあと右が甘露軍茶利で虚空蔵菩薩、左が金剛軍茶利で金剛薩埵、真』なかの蓮華軍茶利=観自在菩薩は、観世音菩薩のことで、これは悉地成就、クンダリニーを覚醒して超能力を獲得した修行者の他者救済のすがたを暗示する。行が完成したら、観世音菩薩となって多くのなやみ苦しむ人びとを救わねばならぬ。そのための超能力であることを示しているのである。また、この観世音菩
薩は、準低視音であり、修行にあたって、因縁解脱、悪業消滅の必要あることを示しているのである。

いかがです? 密教のナゾ解きは? なまじいの推理小説など足もとによれぬ面白さではなかろうか?それは、超人たちとの智恵くらべである。あるいは、万事を知りつくした上でこのような芸当をしている彼らは、後世においてそのナゾを解く者の出現を期待し、たのしんでいるのではなかろうか?ともあれ、このことからだけでも、真言密教の行法は、再認識され、再検討されねばならぬというべきである。

 

 

The secret of King Chari Myo

Relationship between Kundalini and King Chari Myo
Maybe you didn’t realize that this Kundalini had a close relationship with the Shingon Esoteric Buddhist army, Charimeiou, even if you were an expert on the road.
Earlier I said that Kundalini Yoga and Shingon Esoteric Buddhism have a stubborn relationship. The rationale is right here. I’m also having a fluffy relationship with Kundalini Yoga and Shingon Esoteric Buddhism, or anything else with Kundalini itself, unless you’re a Shingon priest. You won’t understand it well,
I’ll do a little.
Let’s take a look at the members and the word forest.
He is one of the five great landlords of the family engraving king. “Kundata = earrings, meaning snakes”, which means possession “is called military tea. On the contrary, the kundalini sleeps in the shape of a snake at the bottom of the spinal column, because it has a majestic body with a sword ratio. According to the secret religion, “This honor is said to represent the worldly desires and souls of Manas-vijnana if it is the rank of Manas-vijnana, and to solemnize himself with a word snake.” Esoteric Buddhist scriptures (Military tea ceremony, Sutra, Military tea ceremony, Sutra, etc.)
According to this.
“If you want to accept the military law, write the image first. His eyes are blue, his eyes are red, he loves him, and his hair is crossed with black and red, like a flame of madness. Drink. Making a large eye, there are two red snakes, both heads hang down and hang down in front of the chest, head up and face up, the tails of both snakes, pierce the ears of each statue, the head of the tail hangs down and shoulders Reach on top. The two colors are a mixture of red and black like a yellow throat snake (cobra, author). (Omitted) For the lower third emotion, press the left third elbow and both
Fellowly on his chest, he grabbed both red snakes in his right hand, crossed the snakes toward each line, and grabbed a red snake in his left hand. (Make a mark for each scarlet of both hands. Twist the instep of the little finger with the big fingers of both hands. Minabe, that is, push the front of the right limb with the left hand, and then push the front of the left crotch with the right hand. This is a sign.
The elbows should not hang down and arrive at the right side, but all five fingers should be stretched out and become an awe-inspiring hand. Gold in the upper left hand
Grasp the ring shape, bend the elbow and face upwards, and there is an octagon on the ring. It is straight and firm and stretches upward. The elbow is bent and the hand tube is turned to the left, and the lower four hands cover the left knee sideways and face the fingertip to the right.) Each red beard is in the cavity of both legs (omitted) ”
The hand marks in parentheses all have a deep meaning. Please remember it well so that you do not overlook it lightly.
Also, according to another secret ritual,
“Twelve snakes are worn on the eight arms, both chests and head, and there are white lotus under both feet, and it is in the midst of burning (a burning flame). In the case of this statue, the wise reader must soon find that the number twelve of the twelve serpents represents the twelve spokes of the Sahasrara chakra. At the same time, those who burn taller than their feet, needless to say, represent the fire of Kundalini.
The true word of this Myo is
I am amrite hum phat
Akisato Hori Hira Pass Departure (om kili-kili hum phat) (Kongo Army Chari),

In Shingon Buddhist esoteric Buddhism, when practicing the law and praying for it, Azeki pear is supposed to recite this mantra at the beginning of the religion, always in mind of this Meio. This is called “Kamochi perfume. There is no practice without Kamochi perfume in any of the religions. , The true word of the esoteric Buddhism ”(Takeji memorial service method).
To describe the practice, after learning the self-protection method, hold the japamala in your left hand and put Kozo’s eyes in your right hand to put it on the japamala (sometimes you can use the three or five episodes) on the water bowl on the stage. Twenty-one up and down toward
At this time, take one of the two mantras on the right and keep in mind Myo.
Acharya and his colleagues, who do not know that the King of the Army Charimei is a Kundalini, do it almost formally through the truth, just thinking of the King of the Army Chari Myo, and there is no practitioner who is obsessed with this practice. Is the most important line in esoteric Buddhism, which is to call Kundalini first in the practice.
Should be. This is what I point out that Shingon Buddhist esoteric Buddhism has been stylized. It is good to bring the kundalini awakening practice at the beginning of the practice.
This is probably the same practice that was practiced in ancient yoga. It must be that. However, it’s just a mold. Kundalini is made into the army Charimeiou, and although it is implied by expressing in various forms that the army charimeiou is actually the energy in the shape of a snake, in the end, it is a kind of Buddha sama. It has become an idea, and its most important essence has disappeared somewhere. If this gives power to the law, it should be a miracle.
Making Kundalini King of the Armed Forces is not a lengthy one, as it would have been a natural reason to do so at that time. In the present age when such demands of the times have passed, the reason why we still have to continue the stylized practice as it is …
Where is the stuff? (Well, I’m doing it because I don’t notice it, so if I notice it, I think it’s ridiculous and I can’t do it, but what?)
There is still a secret.
According to the secret resignation forest,
“If this honor becomes the third division lawyer, Myo, there will be three divisions, one for the honeydew army, one for the Kongo army, and one for the lotus army. If there is a theory that the Kanro army Chari is the change of the Kokuzo Bodhisattva, and the lotus army Bodhisattva is the change of the Bodhisattva, the Kongokai army should be called the change of the Kongo Te Bodhisattva. ”
a.
The esoteric Buddhist dictionary has almost the same description.
After reading this sentence, a wise reader should immediately feel something. The Kokuzo Bosatsu is the principal image of the Kokuzo Bosatsu Nomanji method, which is said to be the most victorious Dharani Gumonji method. The kundalini changes its appearance in this way, implying a deep relationship between the kundalini and the Gumonji method. It is impossible to develop a true Gumonji method without the help of Kundalini, and it is not possible to secretly hide the relationship that the development of the Gumonji method directly leads to the awakening of Kundalini. There is nothing more than a fearful refrain from conspiracy that is truly unpleasant. There are still.
The change of the Kongo army tea ceremony, the Kongo Te Bodhisattva is the Kongo Bodhisattva. Vajrasattva refers to the incredible guest practitioner himself. This implication implies a method of learning Kundalini, and this also means that the right is Kanro Army Chari and Kokuzo Bodhisattva, and the left is Kongo Army Chari and Kongo Bodhisattva, Shin. The Kanju Bodhisattva is the Kanzeon Bodhisattva, which implies the fulfillment of the Siddhi and the relief of others who have acquired supernatural powers by awakening the Kundalini. When the line is complete, we must become the Kanzeon Bodhisattva and save many suffering people. It shows that it is a supernatural power for that purpose. Also, this Kanzeon Bodhisattva
Satsu is a quasi-low visual sound, which indicates that it is necessary to eliminate the cause and eliminate bad karma in training.
How is it? How about solving the mystery of esoteric Buddhism? Isn’t it fun to be at your feet, such as a mystery novel? It’s a comparison of wisdom with superhumans. Or maybe they are doing this kind of trick after knowing everything, hoping for the appearance of someone who will solve the mystery in posterity? It should be said that the practice of esoteric Buddhism must be re-recognized and reexamined.

輪廻転生瞑想法III 飛躍的に能力を高める瞑想訓練法 Reincarnation meditation method III A meditation training method that dramatically enhances ability

輪廻転生瞑想法III 206

 

飛躍的に能力を高める瞑想訓練法

 

さて、いよいよ脳のチャクラの訓練に入るが、その前におこなっておくべき、いくつかの初歩的な瞑想訓練法を紹介する。

わたくしは、いま「初歩的な」といったが、これらの訓練法をじっさいにやってみると、なかなかむずかしいと感じると思う。
しかしその効果は絶大である。

この章の訓練をみっちりやれば、実生活における、あなたの能力(脳力)は飛躍的に向上するはずである。高い集中力を維持したり、常人の想像もつかない飛
躍したインスピレーションを得るといったことが、容易にできるようになるであろう。

わたくしも、若いころ、これらの訓練を、仕事の合間や電車に乗っているときなどに、くり返しおこなったが、その効験は目をみはるものがあった。

最初は少々むずかしいと思うかもしれないが、くり返し練習することによって、かならずできるようになるので、しっかりととり組んでいただきたい。

 

集中止)と瞑想(観)

 

では瞑想に入ろう。
生中洲欧生。坐漁をもちいる。瞑想の手印を組もう。これが初歩的瞑想のバト※である。(図5、照。ただし、この図では法界定印であるが、後出のアーカー
シャ・ハドラーをもちいる場合もある。瞑想の基本姿勢については『輪廻転生瞑想法=」に、くいしく解説しているので、かならず読んでいただきたい)
県の修行は、二つの領域から成り立つ。
いーとは沖央中法 (concentration)、ひとつは瞑想法 (meditation)である。
これに、いて解説し

 

よう。まず、シャッタ(止)である。

 


これは、ひとつのことに心を集中するのである。
数息観がその代表であるが、禅における公案、また、祈りを捧げるとか、経文を読む、真言を唱えるなども、精神集中法のひとつである。要はひとつのこと
に心を集中し、そこに止,まり、動かないことである。

この精神集中の状態は二つに分けることができる。
ひとつは「意識的精神集中」で、ひとつのことに意識を集中し、他のものに心を向けない、これを積極的に意識的におこなうのである。これは修行のはじめの
過程として、だれでも通るものである。

 

つぎの段階が、「無意識的精神集中」の状態である。これは、高度のもので、
意識的稽神集中をつづけているうちに、習練によって条件づけられ、ついに、とくに意識しないでもひとつのことに心を集中することができるようになる。
これによって無意識の意識層をコントロールし、ふつうでは絶対に統御できない無料識の意識を、ある特定の対象に向すること心の流れにまかせるとは

つぎに、ビパシャナ(観)である。

これは、ひとつのことに注意をとどめない。心の動きのひとつひとつに心を向けていくが、ひとつのことにとどまっていない。心の流れにまかせるのであ
る。これにも、「意識的瞑想」と「無意識的瞑想」がある。「意識的瞑想」は、表面意識が心の流れを観ている。
「無意識的瞑想」は、深層意識の心の流れそのものになっている。

では、その深層意識の流れを観ているものはなにか? だれが深層意識の流れを観ているのか?それは「無意識的精神集中」の心である。
だから、「止」と「観」は密接な関係があるのである。いまおこなわれている瞑想のほとんどは、「止」か「観」か、どちらかにかたよっている。禅は「止」
にウエイトがかかり、瞑想(としてやっているもの)は、「観」が主である。

 

Reincarnation Meditation III 206

 

 

A meditation training method that dramatically enhances your ability

 

 

Now, let’s start training the brain chakra, but before that, I will introduce some elementary meditation training methods that should be done.

I say “elementary” now, but I think it’s quite difficult to try these training methods.
However, the effect is enormous.

If you do the training in this chapter properly, your ability (brain power) in real life should improve dramatically. Maintaining high concentration and flying that ordinary people can not imagine
It will be easy to get great inspiration.

When I was young, I repeated these trainings during work breaks and when I was on the train, but the effects were remarkable.

It may seem a little difficult at first, but by practicing repeatedly, you will definitely be able to do it, so please work hard.

 

 

Collection cancellation) and meditation (view)

 

 

Let’s get into meditation.
Raw Nakasu European student. Use sitting fishing. Let’s set up a meditation sign. This is a rudimentary meditation bat *. (Fig. 5, Teru. However, in this figure, although it is a legal seal, the later Aker
In some cases, Sha Hadler is used. The basic posture of meditation is explained in detail in “Reincarnation Meditation Method =”, so please be sure to read it.)
The training of the prefecture consists of two areas.
Ito is Okihisashi (concentration), and one is meditation.
I will explain about this

 

NS. First is the shutter (stop).

 

When
This focuses on one thing.
The view of numbers is a typical example, but Koan in Zen, praying, reading sutras, chanting mantras, etc. are also one of the methods of concentration. The point is one thing
Focus on, stop, stay there, and don’t move.

This state of concentration can be divided into two.
One is “conscious mental concentration”, which focuses on one thing and does not focus on the other, and actively and consciously does this. This is the beginning of training
As a process, anyone goes through.

 

 

The next stage is the state of “unconscious concentration”. This is an advanced one
As you continue to concentrate on conscious training, you will be conditioned by practice, and finally you will be able to concentrate on one thing without being particularly conscious.
By doing this, it is possible to control the unconscious consciousness layer and leave the consciousness of free consciousness, which is normally absolutely uncontrollable, to the flow of mind toward a specific object.

Next is Bipashana (view).

This does not pay attention to one thing. I focus on each and every movement of my mind, but it’s not just one thing. Leave it to the flow of your heart
NS. There are also “conscious meditation” and “unconscious meditation”. In “conscious meditation”, the surface consciousness sees the flow of the mind.
“Unconscious meditation” is the very flow of the mind of deep consciousness.

So what is watching the stream of consciousness? Who is watching the stream of consciousness? It is the mind of “unconscious concentration”.
Therefore, “stop” and “view” are closely related. Most of the meditations that are practiced now depend on either “stop” or “view.” Zen is “stop”
The weight is applied to the meditation, and the meditation (what is done as) is mainly “view”.

Samatha Vipaśyanāk 「眠想」という言葉は、どこから出たのであろうか Samatha Vipaśyanāk Where did the word “sleep” come from?


ビバシュヤナー
Samatha Vipaśyanāk
「眠想」という言葉は、どこから出たのであろうか?
日本語の「瞑想」を、辞典から引いてみると、
「目を閉じて静かに考えること。現前の境界を忘れて想像をめぐらすこと」
(『広辞苑』岩波書店)
「目を閉じて心を静め、無心になって想念を集中させること(明治期につくられた語
(『大辞林』三省堂)
(『日本語大辞典』講談社)
「目を閉じてじっと考えること。沈思黙考・黙想」
とある。
と心の革命38
語では、
Meditation 「黙想(熟考)すること。特に宗教的な黙想。瞑想」
(『コンサイス英和辞典』三省堂)
いたくーたち、瞑想を本格的に修行しているものからみると、いずれも、もの足
りない感じがする。
さきにわたくしは、瞑想はインドにおいて非常に古くからおこなわれていた。
書いたが、では、インドでは、瞑想をなんとよんでいたのだろうか?
インドでは、Samatha Vipasyana とよんでいたのである。
想という語は、『大辞林』にあるように、明治になってつくられた言葉であっ
く、以前の、古い密教の書物をみると、瞑想という語は、いっさい見あたらなハシナ
わたくしは、密教を、最初、独学で勉強をはじめたのであるが、古い密教の書物
を開いて、
皆厚他・毘鉢那こそ、密教の肝要なり」
という文字にぶつかって、目をパチクリさせたものである。
いろいろ調べて、これが瞑想のことだと知った。そして、瞑想という漠然とした
ものではなく、瞑想そのものの本質をズバリ表現した言葉であることに感心した。
この言葉は、瞑想の本質とその技法を、ズバリそのまま表現しているのである。
著燥他とは、心を一点一境に集中して、いささかも散乱させないこと。
舎那は、現前の境界をはなれて、さまざまな想念をめぐらすこと。
とかに、瞑想の技法である。瞑想は、じつに深遠にしてきわめがたいものである
が、技法としては、この二つに帰する。
おもい
阿含経典のなかに、シャマタとビパシュヤナーについてつぎのように説かれてい
ところがある。
どなの。
修行僧らよ。これらの二つは明知の部類に属する法である。
その二つとはなんであるか?
シャマとビバシュイナーである。修行僧らよ。 シャンを修したならば、
いかなる目的を体現するであろうか?心するのである。では、心を修し
たならば、いかなる目的を体現するであろうか? いかなる責決でも断ぜられ
るのである。ビバシュイナーを修したならば、いかなる目的を体現するであろ
うか? 質慧をするのである。では、智慧を修したならば、いかなる目的な
体現するであろうか、、いかなる無明でも断ぜられるのである。
修行僧よ。自試によごされた心は解脱しない。無明によごされた智慧は修
せられない、修行僧らよ、このように、貪欲を離れることから心の解脱が起こ
り、無明選れることから習書の解脱が起こるのである。(雑阿含経)
バミューナード書き意することばとして文献の上にあらわれてくるのは、ブッダ以後である。要するに、ヨーガ、味、神は、瞑想ぜんたいむ
意味し、シャマタ・ビパシュヤナーは、瞑想の技法をそのままとって、眠想を意味
することばとして使われるようになったのであろう。
このシャマタ・ビバシュヤナーの瞑想法を、わかりやすく解説したものに、な
台小止観』一巻がある。
これは、中国天台の第三祖天台大師智顕(五三八~五九七)があらわしたもの
で、この瞑想法の効用と、それを修する心がまえを説いたものである。
智頭は、
シャマタを、「止」
ビパシュヤナーを、「観」
と漢訳した。
これはまことに名訳であると同時に、インド、中国、日本を通じ、瞑想について
これほど速切に書かれた指導書は稀である。のちにつくられた禅宗のいろいろな作
法書や、仏教諸派の誤想法など、すべてこの『天台小止観』一巻が手本になってい瞑想法の入門書として最適なので、本書も、ここから解説をはじめることにする。

 

 

 

 

However, I think that it has evolved into “Kundalini Yoga”.
We’ll talk about this later.
Viva Shuyaner
Samatha Vipaśyanāk
Where did the word “sleep” come from?
If you look up the Japanese word “meditation” from the dictionary,
“Close your eyes and think quietly. Forget about the boundaries of the present and imagination.”
(“Kojien” Iwanami Shoten)
“Close your eyes, calm your mind, become innocent and concentrate your thoughts (words coined in the Meiji era)
(“Daijirin” Sanseido)
(“Nihongo Daijiten” Kodansha)
“Close your eyes and think carefully. Meditation / meditation”
a.
And the revolution of the heart 38
In words,
Meditation “Meditation. Especially religious meditation. Meditation.”
(“Concise English-Japanese Dictionary” Sanseido)
From the perspective of those who are practicing meditation in earnest, all of them are feet.
I don’t feel like it.
Earlier I said that meditation has been practiced in India for a very long time.
I wrote, but what did you call meditation in India?
In India, it was called Samatha Vipasyana.
The word “so” was coined in the Meiji era, as in “Daijirin”.
In the old esoteric books, the word meditation is completely new to Hasina.
I started studying esoteric Buddhism on my own, but it is an old esoteric book.
Open,
Esoteric Buddhism is the key to esoteric Buddhism. ”
I bumped into the letters and made my eyes snap.
After a lot of research, I learned that this was meditation. And the vagueness of meditation
I was impressed that it was a word that expressed the essence of meditation itself, not something.
This word expresses the essence of meditation and its technique as it is.
The other thing is to concentrate your mind on each border and not to scatter it at all.
Sana is to break away from the boundaries of the present and to ponder various thoughts.
It’s a meditation technique. Meditation is really profound and indistinguishable.
However, the technique is attributed to these two.
Heavy
In the Agama scripture, it is explained about Shamata and Bipashuyaner as follows.
There is a place.
Who is it?
Monks. These two are laws that belong to the category of Akechi.
What are the two?
Shama and Viva Shiner. Monks. If you master Shan
What purpose will it embody? Then, repair your mind
If so, what purpose would it embody? Any blame would be rejected
It is. Whatever purpose you embody if you master Viva Shiner
Do you do it? Then, if you have mastered wisdom, what is the purpose?
Whether it will be embodied or not, any unclearness will be rejected.
A monk. The heart that was struck by the self-test will not be released. The wisdom of the avidyā is repaired
I can’t let you, monks, in this way, leaving greed causes liberation of the mind
Therefore, the liberation of the study book will occur because of the unclear selection. (Miscellaneous)
It is after Buddha that it appears in the literature as a word to be written by Bamunad. In short, yoga, taste, god, meditation
Meaning, Shamata Bipashuyaner means sleepiness, taking the technique of meditation as it is
It may have come to be used as a word to do.
An easy-to-understand explanation of this Shamata Vivashuyaner meditation method.
There is one volume of “Taikotokan”.
This was represented by Zhiyi, the third ancestor of China’s Tendai, Zhiyi (538-579).
So, I explained the utility of this meditation method and the mindset to master it.
Chizu
“Stop” Shamata
“View” of Bipashuyanar
Translated into Chinese.
This is truly a good translation, but at the same time, about meditation through India, China and Japan.
It is rare to find a guidebook written so quickly. Various works of Zen Buddhism made later
This book is also the best introduction to meditation, as it is modeled after the first volume of “Tendai Kotokan”, including the law books and the misconceptions of Buddhist denominations.

瞑想の準備  Preparing for meditation

 

瞑想の準備

 

 それでは、これから瞑想に入る前の準備を説明しよう。

 

六法を調える

 瞑想に入る前には、まず六法を調える。

 

六法とは。

 一、環境(場所)を調える

 二、飲食を調える

 三、睡眠を調える

 四、身を調える

 五、気息を調える

 六、心を調える

 

 

身を調える、五、気忠を調える、六、心を調える、ことである。

 

環境を調える

 第一に、環境を調えることが大切である。

 最もよいのは、山岳、森林、海浜など、自然の景観がすぐれ、空気の澄んだと ころである。

 山ならば、滝のあるところなど、最も理想的である。

 都会ならば、部屋はなるべく静かで清潔なところが望ましい。室内の調度・家 具など、簡素なほどよろしい。植物などを置くとなおよい。

 光線は、あまり明るすぎないほうがよい。カーテンをもちいる場合は、薄みど り色か、薄いブルーがよい。室内の調度と窓外の眺めのバランスをとり、視神経 にソフトな調和をはかるべきである。

 気温は、あまり暑すぎたり、寒すぎたり、湿度の高いのもよくない。暑くて も、なるべくクーフーや扇風機をかけないこと。そして、空気の流通によく往意 しなければいけない。

 以上は、「訓練の場所」という狭い意味での”環境”といったのであるが、広 い意味でいうならば、この輪廻転生瞑想法の修行をつづけていくことのできる生 活環境をつくり出すことである。いくら白分かその気になっても環境がそれを許 さない、ということのないよう、環境づくりをすることである。大酒を飲まな い、喫煙をひかえる、というように、生活を規制することも大切な環境づくり のひとつである。

食を調える

 

 第二に、食を調えるというのは、つぎのようなことである。

 六万は本来、身心の養いのためにするものであり、健康をたもち、充実した精 陣~るためのものである。

 そのためいには、適度の量と、体の助けになる質のよいものと、この二つがそろ わなけい。

分白身の体内組織からとることを余儀なくされ、その結果、筋肉と皮膚が衰えて くる。

 体内でタンパク質の燃焼が起こっているが、無傷のまま残った脂肪のために、 そうとわからないことが往々にしてある。つぎにアバラ骨が外から見えるように なると、これはもう明らかにタンパク質不足である。

 だから、最も健康な菜食主義者には、卵・乳をとり入れた菜食主義をとってい る者が多い。つまり、肉類はとらないようにしながらも、食事に卵と乳製品をと り入れるのである。卵と牛乳は、最も質の高いタンパク質を提供するのである。

これらは、アミノ酸を完全なかたちで含む見本のようなものである。

 私は、これに加えてより完全な栄養を確保するために、菜食主義者のライフス タイルに少量の魚と、ときには肉類の臓物をとり入れることを勧めている。

 ビタミンヨには、菜食していると最も不足しがちな栄養素である。

 また、メチオニンが不足する。

修行を助ける食事をとらなけれぱいけない

 ジャー・ウィリアムズ博士は、よい健康を維持するだけではなく、ず

ば抜けた健康状態を可能にするための方法として、つぎのようにのべている。

 

 1、食事に変化をもたせて、広く牛乳や卵および乳製品、新鮮な各種の果物や

  野菜、魚や肉、そして穀類を食べあわせること。

 2、加工や精製の過程で栄養価値を損っている精製、加工食品を避けること。

  つまり、砂糖やキャンデー、純粋澱粉食品(菓子など)、アルコール飲料、ソ  フトドリックその他、過程の差はあっても必須栄養素の含有量がほとんど 無に等しい加工食品の摂取は、過度にならないように心がけること。

 3、これはいい食品で、あれは悪い食品という判断のできる”体の知恵”を育

ビタミンとミネラルのサプリメント(特定の栄養素を補うための食品のこと)

  栄養を々保険としてとること 行するのである。

 

睡眠を調える

 第三に睡眠を調える。

 人間は、仕事をし、はたらいて、活動したあと、かならず休んで体力の回復をはからなければならない。睡眠は最もよい休息であり、人間が生きている上に絶対必要なものである。

 しかし、健康な成人ならば、六、七時間の睡眠で足りる。もし眠ることが必要度を過ぎて多いときは、かえって精神がふるわず、心を暗くする。しかしまた寝不足であると、頭がぼんやりして集中できず、訓練に適さない。

 だから、かならず決まった時間に眠るようにして、節度を保ち、つねに気持ちをさわやかにして訓練に入るべきである。要するに、寝不足にならず、寝すぎもしない、ということである。

 

 第四に、身を調え、第五に、息を調え、第六に心を調えるのであるが、この三つの条件は、ひとつに合わせておこなうべきものであるから、別々に説明せず、

ひとつの動作として、順にのべることにする。

身を調える

 身を調えるとは、われわれが正しい呼吸法を体得するために

は、まず休を。削しく調えなければならないということである

 この訓練をはじめる前から、歩くときにも立ち止まるときにも、動くときも静かにしているときも、なにかをしているときでも、いちいちがみな注意深く綿密でなければいけない。もし動作が粗雑であれば、息づかいもそれだけ乱れる。息づかいが荒いと、心も乱れておさめにくくなる。呼吸法や瞑想のために静坐をしても、心が乱れがちで、落ち着いた気分にはなりにくい。

 だから静坐をはじめる前から、あらかじめ注意していなければならない。そのように用心しておいて、いざ静坐をはじめようとするときには、なおよく身も心も落ち着けるようなところを選ぶようにしなければならない。

 初めて坐るべき場所についたら、その場所にしっかりと落ち着かなければいけない。つねに安穏にしていられるように心がける。そのためにはまさに坐る脚から姿勢を正しくすべきである

Preparing for meditation

 

Let’s explain the preparations before starting meditation.

 

Adjust the Six Codes

Before starting meditation, first prepare the Six Codes.

 

What is the Six Codes?

1. Adjust the environment (place)

2. Adjust food and drink

Third, adjust your sleep

Four, get ready

Five, adjust your breath

Six, adjust your mind

 

 

 

To prepare yourself, five, to be loyal, six, to be mindful.

 

Adjust the environment

First of all, it is important to adjust the environment.

Best of all, he said, the natural landscape, including mountains, forests and beaches, was clear and the air was clear.

If it is a mountain, it is most ideal, such as where there is a waterfall.

In the city, it is desirable that the room is as quiet and clean as possible. The simpler the interior furnishings and household items, the better. It is even better to put plants etc.

The rays should not be too bright. If you use a curtain, a light blue color or a light blue color is recommended. You should balance the interior furnishings with the view outside the window to create a soft harmony with your optic nerve.

It is not good that the temperature is too hot, too cold, or too humid. Even if it’s hot, don’t use a fan or a fan as much as possible. And you have to be familiar with the air circulation.

The above is the “environment” in the narrow sense of “training place”, but in a broader sense, by creating a living environment in which the practice of this reincarnation meditation method can be continued. is there. It is important to create an environment so that the environment does not allow it no matter how much white it is. Regulating his life is one of the important ways to create an environment, such as refraining from smoking.

Prepare food

 

Secondly, preparing food is as follows.

60,000 is originally intended to nourish the body and mind, to maintain good health, and to provide a fulfilling spirit.

For that purpose, there are two things, one is a moderate amount and the other is a good quality one that helps the body.

He is forced to take from the body tissue of the whitefish, resulting in weakened muscles and skin.

Protein burning is occurring in the body, but it is often difficult to understand because of the fat that remains intact. Next, when the Abara bone becomes visible from the outside, it is clearly protein deficient.

Therefore, many of the healthiest vegetarians are vegetarians who incorporate eggs and milk. In other words, eggs and dairy products are included in the diet while avoiding meat. Eggs and milk provide the highest quality protein.

These are like swatches that contain the amino acids in their entirety.

In addition to this, I recommend incorporating a small amount of fish and sometimes meat offal into his tiles of the vegetarian Lifes to ensure more complete nutrition.

Vitamin yo is the most deficient nutrient when vegetarian.

Also, there is a shortage of methionine.

I have to eat a meal to help my training

Dr. Jar Williams not only maintains good health, but also

As a method to enable outstanding health condition, it is stated as follows.

 

1. By changing the diet, widely milk, eggs and dairy products, various fresh fruits and

Eat vegetables, fish and meat, and grains.

2. Avoid refined and processed foods that impair their nutritional value in the process of processing and refining.

In other words, do not overdose sugar, candy, pure starch foods (such as confectionery), alcoholic beverages, soybeans, and other processed foods that have almost no essential nutrients, even if there are differences in the process. Keep in mind.

3. This is a good food, and it fosters “body wisdom” that can be judged as a bad food.

Vitamin and mineral supplements (foods that supplement certain nutrients)

Nutrition is taken out as insurance.

 

Adjust sleep

Thirdly, adjust your sleep.

Human beings must take a rest and recover their physical strength after working, working, and working. Sleep is the best rest and is a must for human beings to live.

However, for a healthy adult, six or seven hours of sleep is sufficient. If you sleep too much, your mind will not behave and your heart will be darkened. However, if you do not sleep well, your head will be dull and you will not be able to concentrate, which is not suitable for training.

Therefore, you should always sleep at a fixed time, maintain moderation, and always refresh your feelings before starting training. In short, you don’t run out of sleep and you don’t sleep too much.

 

Fourth, adjust yourself, fifth, adjust your breath, and sixth, adjust your mind, but since these three conditions should be combined into one, I will not explain them separately.

As one operation, we will list them in order.

Get ready

Getting ready is for us to learn the correct breathing technique

First, take a break. It means that you have to adjust it sharply.

Before starting this training, everyone must be careful and meticulous, whether walking or stopping, moving or quiet, or doing something. If the movement is rough, the breathing will be disturbed. If you breathe hard, your mind will be disturbed and it will be difficult to hold back. Even if you sit still for breathing or meditation, you tend to be upset and less likely to feel calm.

Therefore, you have to be careful in advance before you start sitting. With that in mind, when you start sitting down, you should choose a place where you can calm your body and soul.

When you first arrived at the place where you should sit, you have to settle down firmly in that place. I always try to stay calm. For that purpose, the posture should be correct from the leg on which it sits.

なんとなく朝からさえない・・・それはタンパク質不足かも!?

 

 

「最近目覚めがスッキリしない…」、「朝から体がだるくて集中力が続かない…」などと感じたことはありませんか?これらの不調には、タンパク質不足が関係している可能性があります。

タンパク質は、人間の体に欠かすことのできない栄養素です。タンパク質が不足すると、体にさまざまな影響が現れます。

この記事では、タンパク質不足による問題について解説。合わせて、タンパク質が含まれる食品や効果的な食べ方も紹介します。

  • タンパク質が不足するとどんな問題が起きる?

    タンパク質は、「炭水化物」や「脂質」とともにエネルギー五大栄養素のひとつです。筋肉や臓器、皮膚や骨、歯、髪の毛といった体の構成成分となります。そのほか、身体コンディションを調整する役割を担っているのです。

    タンパク質は、20種類のアミノ酸が鎖状に連結してできています。このアミノ酸のうち、9種類は体内で生成できないため食事で摂取する必要があるのです。

    特に、食事量が減少しやすい高齢者は、タンパク質不足に注意しなくてはいけません。また、発育が盛んな乳幼児や、成長期の子どもにもタンパク質は必要となります。

    赤ちゃんが飲む母乳にも豊富なタンパク質が含まれており、牛乳と比べるとその量は約3倍です。胃の中で凝固することのない消化しやすい成分で構成され、赤ちゃんの健やかな発育をサポートします。

    このように、タンパク質は小さな子どもからシニアまで、人体に深く関わる栄養素です。そのため、タンパク質が不足してしまうと以下のような問題が起こると考えられます。

    タンパク質が減少する

    タンパク質は、筋肉を構成する重要な要素です。そのため、体内のタンパク質が不足することは避けなければいけません。

    特に、ダイエット中には注意が必要です。減量を目的に食事量を減らしていると、必要なエネルギーだけではなく栄養素も不足してしまいます。飢餓状態であることを察知した体は、脂肪ではなく筋肉を消費しながらエネルギーを生み出そうとするのです。

    さらに、適切な食事を摂らないまま運動だけを行うと、タンパク質はみるみる減少してしまいます。

    そのため、たとえダイエット中であってもタンパク質を中心としたバランスの良い食生活が大切です。

    健康と美容のコンディションを保つ

    肌や骨を構成するコラーゲンも、タンパク質のひとつです。体内に存在するコラーゲン量は、すべてのタンパク質の約25%を占めるといわれています。そのため、タンパク質不足は美容のコンディションにも影響を与えると考えられています。

    最近老けて見られる、表情がさえないと感じる方は、タンパク質不足が大きく関係しているといえるでしょう。

    タンパク質が減少すると、これらの体のコンディションに影響を与えるので、健康を維持するためにも、タンパク質を意識的に摂取する食生活が重要となります。

  • 体を作るだけじゃない!タンパク質の重要な役割(ペプチド、アミノ酸、アルブミン)

    タンパク質不足が身体に影響するように、タンパク質には体を構成する以外にさまざまな働きがあります。また、連結するアミノ酸の数や種類によって多くの種類が存在します。ここでは、「ペプチド」、「アミノ酸」、「アルブミン」について、それぞれの重要な役割に着目してみましょう。

    ペプチド

    連結するアミノ酸の数が50個以下のものは「ペプチド」と呼ばれます。アミノ酸数が2~10個のものはオリゴペプチド。それ以上のものがポリペプチドです。

    アミノ酸

    アミノ酸は、タンパク質を構成する成分です。私たちが食事として摂り入れたタンパク質は、まずは口内でかみ砕かれ、胃酸によって消化しやすい状態に加工されます。その後、胃や十二指腸で分解され、小腸でペプチドやアミノ酸となって吸収されるのです。

    さらに、体内では合成されず、必ず食物から補給しなければいけないものは「必須アミノ酸」と呼ばれます。体内にある糖質や、糖質から作り出せるものは「非必須アミノ酸」です。

    身体に欠かせないため赤ちゃんや子どもにも必要です。そのため、子どもから大人まで積極的に摂取したい栄養素のひとつであるといえるでしょう。

    アルブミン

    アルブミンは、約600個のアミノ酸からできたタンパク質です。血液に含まれる液体成分「血漿タンパク」の約60%を占めます。

  • 体に欠かせない栄養素「タンパク質」毎日どれくらい食べればいいの?

  • 日本人の食事摂取基準」によると、成人が1日に摂取したいタンパク質の量は、総エネルギーの13~20%とされています。1日の総エネルギー量は性別によっても異なり、具体的な量は以下のとおりとなります。

    タンパク質の食事摂取基準
    成人男性 成人女性
    推定平均必要量(g) 50 40
    推奨量(g) 60 50

    推定平均必要量とは、年齢や性別ごとに必要だと思われる栄養素の平均値です。1日に必要なタンパク質を摂取するためには、まずは男性で50g、女性は40gを目指しましょう。

    そのうえで、可能であれば男性は60g、女性は50gの摂取が推奨されています。さらに、産前産後は以下のように摂取量を増やす必要があります。

    産前産後のタンパク質付加量
    推定必要量(g) 推奨量(g)
    初期 ±0 ±0
    中期 5 10
    後期 15 20
    授乳期 15 20

    妊娠中は、以上の量を意識しながらバランスの良い食生活を心がける必要があります。母乳が必要な授乳期には、赤ちゃんの健やかな成長を支えるためのタンパク質が必要です。

    とはいえ、タンパク質の過剰摂取は、消化吸収する臓器に負担をかける可能性もあります。摂取したタンパク質をスムーズに吸収するためにも、適正量をこまめに摂取するように心がけましょう。

  • タンパク質を摂取していきいきとした毎日を

    生命維持に欠かせないタンパク質は、不足すると体にさまざまな影響をもたらします。美容のコンディションのように目に見えるものだけではなく、体の健康に関わるものも多いため注意が必要です。

    タンパク質を上手に摂取するには、食品の塩分や脂肪分に注意することが大切。自分に合った方法で食習慣に取り入れ、いきいきとした毎日を目指しましょう。

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闘う脳「大脳辺練系」  Fighting brain “limbic system”

 

闘う脳「大脳辺練系」

 

 人間の生のいとなみを、脳の機能の上から分類してみると、つぎのようになる。

 基本的な生の具現である「生きている」すがたは、脳幹の脊髄系が分担し、「たくましく」生きてゅくすがたは大脳辺縁系が分担し、「うまく」生きてゅくすがたと、われわれ人間だけが身につけている「よく」生きてゅく

すがたは、新皮質が分担している。

 つまり、人間が生きてゆくということは、「たくましく」「うまく」「よく」

生きてゆくということになるのだが、この三つのものは、いうまでもなく、いずれにも片よってはならない。この三つのものが、よく統御され、調整され、うまくバランスがとれているとき、人は、そして社会も、安定し、幸福と平和がたもたれているわけで、このバランスがくずれると、人は不幸になり、社会は不安につつまれることになるわけである。

 そこで、「やる気」が起きる、起きない、というのは、脳の機能のどの部

分が分担しているのだろうかと、調べてみると、これが、大脳辺緑系のテリトリーだということがわかる。

 つまり、やらなければならないのに、「やる気が起きなづという刀は、「たく 大脳辺繰糸は、脳幹の真上、脳の中央にある一群の細胞で、二~三億年前のある時期に形成れた。

 脳のこの部分は、基本的なホメオスタシ‐体内の状態の恒常性‐を維持するはたらきをしているのだが、同時に、性的欲求や、闘ったり逃げたりする自己防衛の行動など生殖、生存に関する情緒反応ともふかいかかわりを持っている。

 つまり、大脳辺緑系のはたらきは、生存にかかわる四つの行動を受け持っているのであり、四つの行動とは、食べること、闘うこと、逃げること、そして、子どもを産むこと、である。

 考えてみると、原始の海の一滴のアメーバが、魚にまで成長し、やがて陸上にはいあがり、無数の天災地変を生きぬき、ありとあらゆる生命の危機をのりこえ、乏しい食料、限られた異性を、数多くのライバルだちとたたかって獲得し、一歩、歩、前進して、人間となり、ここまで生きてきたのは、みな、この大脳辺繰系の「たくましい」本能的環境適応力のおかげである。

 じっさい、この力の助けがなかったら、われわれは、いまだに原始の海をイルカに乱じって泳いでいるかもしれず、ジャングルの林の中を枝から枝へとび移ってさわいでいるのかもしれないのだ。

 やる気の起きなかった連中は、みな、原始の海や、原生林のジャングルの中に、埋没していったのである。

 そして、それは、現代でも同じことだ。やる気の起きないものは、都会のジャングルの中に置き去りにされるのである。

 やる気を起こそう! どんな困難にもくじけずに。

 大脳辺縁系の大脳基底核にある側座核が、やる気を起こす闘いの部位である。

 ただし、大脳辺縁系は、「たくましく」生きる脳だが、「うまく」「よく」生きる

ことは分担していない。

 側座核を刺激して、やる気を起こしたのはいいが、あとさきを考えずに暴走するのは困る。

 さきにのべたように、バランスが大事なのである。

 この瞑想法は、「沈思黙考型」の「肛の人」に変身させるマニプーラーチャクラ

瞑想法とあわせ修することにより、完全なものとなっている。やる気を起こさせる

ために、ただ側座核を刺激すればよいというような説は、危険であると警告したい。

 

よろこび  う た

歓喜の頌歌

人生は、いつもバラ色というわけにはいかない。

いや、それどころか、「四苦八苦」、苦しみの連続ではないか。

ある女流詩人がうたった。

花のいのちはみじかくて

苦しきことのみ多かりきぐある。

!かし、そんな人生公、なんとか、よろこびで送ることはできないか。

仏陀は教える、

 「欲が苦しみの原因である。欲を去れ」

 しかし、世を捨てて出家遁世でもすればべつなこと、社会人として生きてゆく上に、適切な欲望を持つことは否定できない。

 社会人としての責務を果たし、家庭人として家族を愛し養い、人間として充実した人生を歩む。

 最小限、適切な欲望というべきであろう。

 しかし、この最小限、適切な欲望も、しばしば、さまざまな障壁に阻まれ、したたか苦汁を呑まされる。

 しかし、落ちこんではならない。明日に希望をもって立ちあがるのだ。

 希望の明日に、よろこびをもって立ちあがるのだ。

 

 

Fighting brain “limbic system”

 

Fighting brain “limbic system”

 

The human life’s friendship is classified as follows from the viewpoint of brain function.

The “living” form, which is the basic embodiment of life, is shared by the spinal cord system of the brain stem, and the “strong” living form is shared by the limbic system. The brainstem and the “well” that only we humans wear

The neocortex is responsible for this.

In other words, the fact that human beings live is “strong,” “good,” and “well.”

It means that we will live, but it goes without saying that these three things must not be one of them. When these three things are well controlled, coordinated, and well-balanced, people, and society, are stable, happiness and peace, and when this balance is lost, one is It will be unfortunate and the society will be surrounded by anxiety.

Therefore, “motivation” occurs or does not occur, which part of the brain function

If you investigate whether the share is shared, you can see that this is a limbic territory.

In other words, even though I had to do it, “The sword that motivates me is” Taku limbic thread is a group of cells located directly above the brain stem and in the center of the brain, at a certain time 200 to 300 million years ago. Formed in.

This part of the brain works to maintain basic homeostasis-homeostasis of the state in the body-but at the same time it is related to reproduction and survival, such as sexual desire and self-defense behaviors such as fighting and escaping. It has a fluffy relationship with emotional reactions.

In other words, the function of the limbic system is responsible for the four behaviors related to survival, and the four behaviors are eating, fighting, running away, and giving birth to a child.

Come to think of it, a drop of primordial sea amoeba grows into a fish, eventually rises to land, survives countless natural disasters, survives all kinds of life threats, scarce food, and limited opposite sex. It is all thanks to the “strong” instinctive environmental adaptability of this limbic system that we have acquired by striking with many rivals, stepping forward, moving forward, becoming human beings, and living up to this point. ..

In fact, without the help of this force, we may still be swimming in the primordial waters with dolphins, jumping from branch to branch in the jungle forest. It is.

All the unmotivated people were buried in the primordial sea and the jungle of the primeval forest.

And that is the same today. Those who are not motivated are left behind in the urban jungle.

Let’s get motivated! Don’t be discouraged by any difficulties.

The nucleus accumbens in the basal ganglia of the limbic system is the part of the fight that motivates.

However, the limbic system is a brain that lives “strongly”, but lives “well” and “well”.

I don’t share that.

It’s good to stimulate the nucleus accumbens and motivate it, but it’s a problem to run away without thinking about it.

As mentioned earlier, balance is important.

This meditation method is a manipulator chakra that transforms into a “contemplation type” “anal person”.

It is perfected by training with the meditation method. Motivate

Therefore, I would like to warn that the theory that only the nucleus accumbens should be stimulated is dangerous.

 

Joy

Ode of delight

Life is not always rosy.

No, on the contrary, isn’t it a series of suffering, “suffering”?

A female poet sang.

The life of flowers is terrible

There are many painful things.

!! I wonder if such a life public can somehow be sent with joy.

Buddha teaches,

“Greed is the cause of suffering. Leave greed”

However, it is undeniable that if you abandon the world and become a priest, you will have an appropriate desire to live as a member of society.

Fulfilling responsibilities as a member of society, loving and nourishing a family as a family member, and living a fulfilling life as a human being.

At a minimum, it should be an appropriate desire.

However, this minimal and appropriate desire is often hampered by various barriers and bittern is swallowed.

However, don’t be depressed. I will stand up with hope tomorrow.

Tomorrow of hope, stand up with joy.

間脳思考 ー反重力の修行  Diencephalon thinking-anti-gravity training

反重力の修行

わたくしは、さきに、ジャーナリストのK氏から、エレクトロニクスと霊性をはなにかと質問されて、それは瞑想からはじまると答えた。

そのあと、はなしが大分すすんでから、
「それでは、間脳の開発をするのも、瞑想ですか?」と聞かれた。わたくしは、
「いいえ」とかぶりをふった。

「瞑想じゃないのですか?」

「いいえ」

とわたくしはこれにもかぶりをふった。

K氏は、けげんそうな表情でわたくしを見つめた。

そこでわたくしは答えた。

「それは瞑想からはじまるのです」

なるほど、というようにK氏はうなずいた。わたくしは説明した。

それは瞑想からはじまるのだが、瞑想だけではないのだ。

霊性の完成は、瞑想だ不可能なのである。こころの安定、欲望の調節、本能の抑制、といった程度のものでは、

とうい到達できない境界である。思念、想念の変化くらいでは、ぜったいに行きつくないのだ。

なぜか?

 霊性完成の到達点は、カルマからの超越である。

カルマとはなにか? いうならば、地球における引力のようなものである。

地球在するものすべて、地球引力の支配下にある。いかなるものも、引力からのがれることはい。

いや、地球という存在そのものが、引力によって成り立っているのである。

人間におけるカルマもその通りである。ひとはすべて、輪廻のカルマの絶対的な規制をうけカルマから、

もろもろの「因縁Lが生じて、人間を繋縛しているのである。

いや、カルマと因縁て、人間が成立しているのだ。このカルマと因縁の繋縛から完全に解脱したときが、

霊性のである。

いうならば引力からの脱出である。反重力の修行なのだ。

自分〃という波動を変えてしまうのだ。それによりである。

人間という存在の波動を変える原点は間脳の視床下部にある。

ここのより、全身の波動が変り、特殊な精神波動と肉体波動を持つ存在になる。

 

それは、カルマの規制を受けない、ふつうの人間とはまたことなった、

高度な霊的存在とよぶよりほかない存在となるのである。これが成就すると、

特殊な「霊光」が発生するようになる。この特殊なオ上フの発生は、全身の波動が変化したことを示すのである。

オーラについてはまたあとでのべるが、このオーラの発光源は間脳なのである。

瞑想だけでは、以上のような”次元の変化”は不可能である。

もちろん、こころの安定、集中、

まったくあたらしい高い次元へのメディテイト、等、瞑想はこの修行にぜったい必要なのである。

しかし、それは一つの手段にすぎない。瞑想は、大脳辺縁系と新皮質脳しか動かすことができない。

だから瞑想だけではだめなのである。間脳をはたらかす瞑想でなければ、

オーラは発生しない。したがって、カルマを越えることはできないのである。

 では、なにが必要なのか?
特殊なtapas(練行)である。

学者はtapasを苦行と訳しているが、わたくしはこれを、練行と訳したい。

そしてこの練行がぜったいに必要なのである。

 

Anti-gravity training

Earlier, journalist K asked me what electronics and spirituality were, and I said that it started with meditation.

After that, after the story went a long way,
“Then, is it meditation to develop the diencephalon?” I,
I covered it with “No”.

“Isn’t it meditation?”

“No”

I also covered this.

Mr. K stared at me with a stern look.

So I answered.

“It starts with meditation.”

I see, Mr. K nodded. I explained.

It starts with meditation, but it’s not just about meditation.

The perfection of spirituality is impossible with meditation. At the level of mental stability, desire regulation, instinct suppression, etc.

It is a boundary that cannot be reached at last. A change in thoughts and thoughts is not enough.

why?

The goal of spiritual completion is transcendence from karma.

What is karma? It’s like an attractive force on the earth.

Everything that exists on Earth is under the control of Earth’s gravitational pull. Nothing can escape from attraction.

No, the very existence of the earth is made up of attraction.

The same is true of human karma. All people are subject to absolute regulation of reincarnation karma, from karma,

Various “fate L has arisen and is binding human beings.

No, human beings have been established in connection with karma. When I was completely released from the bond between this karma and the fate,

It is spiritual.

It is an escape from attraction. It is an anti-gravity practice.

It changes the vibration of myself. By that.

The origin that changes the vibration of human beings is in the hypothalamus of the diencephalon.

From here, the vibrations of the whole body change, and it becomes an existence with special mental vibrations and physical vibrations.

 

It’s different from a normal human being, unregulated by karma,

It becomes nothing more than a highly spiritual being. When this is achieved,

A special “religious light” will be generated. The occurrence of this special ojofu indicates that the wave motion of the whole body has changed.

The aura will be discussed later, but the source of this aura is the diencephalon.

The above “change of dimension” is impossible only by meditation.

Of course, mental stability, concentration,

Meditation to a completely new higher dimension, etc. is absolutely necessary for this practice.

But that’s just one way. Meditation can only move the limbic system and the neocortical brain.

That’s why meditation alone is not enough. Unless it is a meditation that works the diencephalon

No aura is generated. Therefore, karma cannot be crossed.

Then what do you need?
It is a special tapas (training).

Scholars translate tapas as penance, but I would like to translate this as penance.

And this practice is absolutely necessary.

 

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ひらけ! 胡麻!

 一寸さきぱヤミだとよく人は言う。

 けれども、その未来というI寸さきも見えない深いヤミをくまなく見透す目をもって、おそいかかる不幸や災難、また、失敗などをみごとに予知してこれを避け、蜘蛛の巣のごとくに錯綜している人生の迷路の中から成功にいたる道を確実に見いだし、たとえ、困難や障害に行く手をさえぎられてもあざやかにこれを乗り越え、時にピンチに見舞われて手に汗をにぎるようなことがあっても、かえってこれを成功へのチャンスに変えてしまう、そういう力を見につけることができたら、どんなにすばらしいことであ・ろうかと、あなたは思わないか?

 

 そういう力を、ぜひとも自分のものにしたいと思わないか?

 また。

 自分の思うように自分を変え、自分の欲するままに他人を動かし、その上、自分をとりま環境まで、自分の想念のままにつくり変え、無から有を生み出し、自分の望むもの、願うことは、有形、無形を問わず、必ず実現させずにぱおかない  、そういう方法があったら、どんなによいであろうかとあなたは思わないか?

 

 密教のトレーニングで、あなたは、およそ、つぎのような五つのすばらしい能力を身につけることができるのである。

 

 一、事物の明確な認識と予知および正確な選択力

ものごとの原因結果がすべてはっきりとわかり、これからさき起きるあらゆる出来事が、あらかじめ予知できるようになる。

 

 したがって、極度にこみいった事がらで、進路の選択や、方針の決定に困難を感ずるう

な場合でも、必ず、正しい、そして、失敗のない道をえらび出すことができる。

すなわち、予知と選択の能力がそなわる。

 

ニ、すぐれた高度の創造力

 創造力とぱなにかということについて、『創造力開発法』を書いたジョッ・S・モーガ

ンは、「独創的な作品、またはアイデアを、仕事の上で生み出すことのできる能力」

 

るであろうか?

 困難に際し、障害にぶつかり、災厄に遭い、望むものが得られぬ失意のとき、たとえそれがヒゲをはやした五十男でも、ああこんなときにあの魔法のランプがあったならと思わずにと定義し、かつ、それは、たいへんな集中力、観察力、理解力、熱意と、それに加うるに、 発達した創造力、および直観力が必要である。直観力というのは、第六感、洞察力であり、たとえば、キュリー夫人、および科学者としての夫キュリーの場合のような感応力からなっているもので、右にあげた特性の中でも最も注目すべきものである、と述ている。

 密教のトいIニングの特長は、その精神活動の訓練にあたって、知性や理性を超えた深い領域にある意識を把握し、これを自由に制御して活用しようとするところにある。

 

 つまり、ジョン・S・モーガンのいうキュリー夫人、および夫キュリー氏の持つ直感力・感応力を自由に操作するトレーニングである。

 

密教の精神活動の訓練は、たんなる直感力やテレパシーの養成でぱないが、トレーニングは、まず、そこから入ってゆく。

 

 ジョン・S・モーガンがあげた創造力を生み出すための″たいへんな集中力、観察力、理解力、といった能力は、知性や理性とおなじ領域にあるものであるが、直感力、ことに感応力というものは、知性や理性によって生み出されるものでぱない。それは、まったくべつな領域に属するもので、それを開発するためには、とくべつな訓練と技術を必要とする。

 

 密教のトレーニングは、この領域の開発に、非常にすぐれた技術とシステムを持っる。だから、このトレーニングを受けて、この能力を身につけた人の発想には、つねに、飛とひらめきがある。常識や、理論や、数字の積みかさねなどにとらわれない自由な創造力ある。

そして、真の創造力とはまさにそういうものでなければならない。

 

 三、自分を変え、他人を動かし、自分の思うままに環境をつくり変える力

 これは、密教のトレーニングによって開発されるいくつかの能力の中で、もっとも強、他に比類のないすぐれた力であるといえよう。

 

 密教のトレーニングによる自己革新は、思わしくない性格を改善し、よくない習癖を正するといったようなありふれたものでぱなく、根本的に、自分を存在させ、立させてる

ところの基礎条件からひとつひとつ変えてゆく。

 

 そういう独自な方法が密教にあり、それによって彼を根本的に変えてしまう。ひと口いうならば、彼の運命を転換させてしまうのである。

 

 運命とは、なにか。それは一つの定められた軌道である。その軌道を変えてしまうのか。

それをどのように変えるか、それは彼の意志が決定する。だから、この方法によれば、んな人間にでも変わり得る。

これは、いうなれば、完全な人閲統御法である。

 自己統御力を十分に身につけると、つぎにその統御力は自分以外の第三者に向けられる

も、むしろ、知らず知らず、その人の意志や思考によろこんで服従するようになQg SQQ

意力や個性に、イヤイヤしたがうのではなく、それは自然にそなわる説明しがたい魅力が

そうさせるのだ。

 この統御力は、つぎに、人間以外の物に向けられる。あらゆる物質を、集めることも散らすことも、むすぶことも、はなすことも、自在である。

 

 彼の想念とその構想のままに、環境がっくり変えられ、構成されるようになる。世界が、彼の思うままに動くのだ。

 

 四、強靭な体力と卓抜な″精神”力

 これは、三の自己統御力によって鍛錬された肉体と精神が、自然に、普通人の三倍以の耐久力を示すようになるのである

 

 五、すさまじい爆発的な念力による願望達成力念の力で、瞬間的に水を沸騰させ、生に火をつける。すさまじい念力である。

 一言でいうならば、念を物質化する力である。

 

そういうと、物理学者は、そんなことはぜったい不可能なことだというであろう。

 しかし、じっさいにそれができるのである。密教には、そういう特殊な技法があり、の技法によって訓練すれば、だれでもそういう能力がそなわるのである。

 

 密教は、数千年むかしの、インドのバラモン時代から、そういうとくべつな技法を開発してきた。そして、その技法は、中国、あるいはチペットを経て、より高度に完成され、いまもなお、その宗門の奥 かく伝えられているのである。

 

密教がこの技法を大切に保持しているのは、密教の持つ強力な願望達成力が、このダイミックな念力をその原動力とするからである。

 自分の願望を達成する能力のない人間は、生きる価値がないといってもよいのである願 望というコトバが、理想主義者の眉をひそめさせるというのなら、理想といコトバにき かえてもよい。一切の欲望をしりぞけて生きてゆこうとするピューリタンだって、一切欲 望を持たずに生きてゆこうという願望のもとに生きているわけだし、

あの偉大なるゴータマーブッダにしても、一切衆生を救済しようという願望のもとに一を終えられたのである。人は、願望達成というコトバにうしろめたい気持ちをつ必要い。

 

 ところで、願望を達成するためには、いろいろな条件が必要である。

 

そういう条件を、密教は、ひとつひとつみたしていくのである。

 そういう条件をみたすことをせず、ただ、カミやホトケを念じ、おまんだらをおがん、

御利益(つまり願望の達成)をいただこうとするから、宗教がアヘンであり、迷信になて

しまうのだ。密教は、そういう条件をみたし、願望の達成を妨害する要素をひとつひと克  服してゆく能力を人にあたえる。そういう法をシステムとして持っているのだ。

 

 そのシステムを動かすものが、念力なのである。

 

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Esoteric training produces five extraordinary abilities

 

Open! Sesame!

People often say that it is a human being.

However, with an eye that sees through the deep mischief that I can’t even see in the future, I brilliantly foresee the unhappiness, disasters, and failures that will come, and avoid them, and confuse them like a spider web. I’m sure I’ve found a way to success in the maze of my life, and even if I’m blocked from going to difficulties or obstacles, I’ll be able to overcome it vividly, and sometimes I’ll be hit by a pinch and sweat in my hands. But don’t you wonder how wonderful it would be if you could find the power to turn this into a chance for success?

 

Would you like to make that kind of power your own?

Also.

Change yourself as you want, move others as you want, and even create your own environment, create something out of nothing, what you want, what you want. Whether it is tangible or intangible, you must realize it without fail. Wouldn’t you wonder how good it would be if there was such a method?

 

With esoteric training, you can acquire about five wonderful abilities as follows.

 

1. Clear recognition and prediction of things and accurate selection

All the causes and effects of things can be clearly understood, and all the events that will occur in the future can be predicted in advance.

 

Therefore, it is extremely complicated and I find it difficult to choose a course and decide on a policy.

Even in such cases, we can always choose the right and failure-free path.

That is, it has the ability of prediction and selection.

 

D, excellent high creativity

About creativity and something, Jo S. Moga, who wrote the “Creative Development Method”

“The ability to create original works or ideas on the job”

 

Will it be?

In times of difficulty, in disability, in disaster, and in the disappointment of not getting what you want, even if it’s a beard-bearded fifty man, ah, without thinking that there was that magic lamp at such a time. It requires a great deal of concentration, observation, comprehension, enthusiasm, and, in addition, developed creativity and intuition. Intuition is the sixth sense, insight, which consists of the stresses of Mrs. Curie and her husband Curie as a scientist, among the traits listed to the right. It states that it is the most notable.

The feature of Esoteric Buddhism’s Toi Inning is that in training its mental activities, it grasps the consciousness in a deep area beyond intelligence and reason, and tries to freely control and utilize it.

 

In other words, it is a training to freely manipulate the intuition and stress of Mrs. Curie, which John S. Morgan calls, and her husband, Mr. Curie.

 

Training in esoteric mental activity is not just about training intuition and telepathy, but training starts from there.

 

John S. Morgan’s ability to create creativity, such as “extreme concentration, observation, and comprehension,” is in the same domain as intelligence and reason, but intuition, especially stress. It does not come from intelligence or reason. It belongs to a completely different realm and requires special training and skill to develop it.

 

Esoteric training has very good skills and systems for the development of this area. Therefore, the idea of ​​a person who has acquired this ability after receiving this training always has a flight and an inspiration. There is free creativity that is not bound by common sense, theory, or the accumulation of numbers.

And that’s exactly what true creativity must be.

 

Third, the ability to change oneself, move others, and create an environment as one wishes

It can be said that this is the strongest and unrivaled power among several abilities developed by esoteric training.

 

Self-innovation through esoteric training is not something that is commonplace, such as improving an unpleasant personality and correcting bad habits, but fundamentally makes oneself exist and stand.

We will change the basic conditions one by one.

 

There is such a unique method in esoteric Buddhism, which fundamentally changes him. In a nutshell, it changes his destiny.

 

What is fate? It is a defined orbit. Will it change its trajectory?

How to change it depends on his will. So, according to this method, it can be transformed into any human being.

This is, so to speak, a complete censorship law.

If you have acquired enough self-control power, then that control power will be directed to a third party other than yourself.

Rather, I became obedient to the will and thoughts of the person without knowing it. Qg SQQ

I don’t want to dislike my motivation and individuality, but it has an unexplainable charm that is natural.

Let it do that.

This control power is then directed to non-human things. You are free to collect, disperse, squeeze, and release all substances.

 

The environment will be completely changed and composed according to his thoughts and their ideas. The world moves at his will.

 

4. Strong physical strength and outstanding “spirit” power

This is because the body and spirit trained by the three self-control powers naturally show more than three times the endurance of ordinary people.

 

Fifth, with the power of the desire achievement power by the tremendous explosive power, the water is instantly boiled and the life is ignited. It is a tremendous psychokinesis.

In a word, it is the power to materialize the mind.

 

Then, physicists would say that such a thing is impossible at all.

However, it can actually be done. Esoteric Buddhism has such a special technique, and if trained by this technique, anyone will have such ability.

 

Esoteric Buddhism has developed such a special technique since the Brahmin era in India thousands of years ago. And the technique was completed to a higher degree through China or Chippet, and is still handed down in the depths of the sect.

 

Esoteric Buddhism holds this technique carefully because the powerful desire-achieving power of Esoteric Buddhism is driven by this dimic psychokinesis.

It can be said that a person who is incapable of achieving his or her desires is not worth living. If the word “desire” makes the idealist frown, then he may come to the word “ideal”. .. Even Puritans who try to live without any desires live with the desire to live without any desires.

Even that great Gotamer Buddha was finished with the desire to save all sentient beings. People need to have a desire to be shy about achieving their desires.

 

By the way, various conditions are necessary to achieve the desire.

 

Esoteric Buddhism meets such conditions one by one.

Do not meet such conditions, just keep in mind kami and hotoke, and do your best to treat the mandala.

The religion is opium and superstitious because it seeks to benefit (that is, the achievement of aspirations).

It will end up. Esoteric Buddhism gives people the ability to meet such conditions and to overcome the factors that hinder the achievement of their desires. It has such a law as a system.

 

Psychokinesis is what drives the system.

 

輪廻転生瞑想法III  より  From Reincarnation Meditation III

 

 理想の来世どころか、苦しみの人生となりいそのうえ横変死の因縁などを持っていたら、天寿を全うすることすらむずかしい。

 まず、現世でこれらの悪因縁を完全に消滅させ、聖者の境界になっておく必要があるのである。

 須陀逼とは別名、七来とよばれ、七度(二、三回のこともある)生まれ変わって成仏する。しかしながら、三悪趣とよばれる境界には堕ちることはない聖者である斯陀含とは別名、一来とよばれ、一度だけ現世に生まれ変わって成仏する。阿那含は別名、不還とよばれ、もう現世には戻ってこないので、輪廻転生瞑想法の領域から離れ、釈尊の成仏法の範躊となる。阿羅漢は仏陀である。

 つまり、輪廻転生瞑想法とは、少なくとも須陀逼(七来)、できれば斯陀含二来)になり、瞑想法により転生を制御する修行法なのである。

 わたくしの輪廻転生瞑想法の修行システムは、だいたいつぎのとおりである。

輪廻転生瞑想法III

一、まず、瞑想法の基本を習得し、同時に、解脱宝生行、先祖供養、如意宝珠敬愛法によって、抑圧意識を除去していく。また、初歩のチャクラ開発

の基礎訓練を開始するとともに、徳を高める積徳行もおこなう。

 

二、つぎに、本格的なチャクラ開発訓練と輪廻転生曼荼羅瞑想法によって、 肉体的および精神的な能力を高める。同時に、現世成仏息災成仏法によっ

て、ソンディ型の抑圧意識を完全に除去していく。さらに火界定(護摩行)、水想観(滝行)の瞑想法の訓練に入る。

三、水晶龍神瞑想法(四神足法)の訓練に入る。その上で、四神足法による、火界定、水想観の瞑想訓練をおこなう。

以上により、須陀逼、ないしは、斯陀含の聖者に至らしめるのである。

 

Far from the ideal afterlife, it is difficult to complete the natural life if you have a life of suffering and a cause of suspicious death.

First of all, it is necessary to completely eliminate these evil causes in this world and to become the boundary of the saints.

Suda 逼 is also known as Nanarai, and is reborn seven times (sometimes two or three times) to become a Buddhahood. However, the saint, Sakadagami, who never falls into the boundary called the three bad tastes, is also called Sakadagami, and he is reborn in this world only once and becomes a Buddhahood. Anuruddha is also known as non-return, and since he has not returned to this world anymore, he has moved away from the realm of reincarnation meditation and has become a category of Shaka Nyorai’s Buddhahood. Arhat is a Buddha.

In other words, the reincarnation meditation method is at least Sudagami (Nanarai), preferably Sadagami Nirai), and is a training method that controls reincarnation by the meditation method.

The training system for my reincarnation meditation method is as follows.

Reincarnation Meditation III

First, learn the basics of meditation, and at the same time, remove the oppressive consciousness by means of liberation treasure, ancestral memorial service, and Chintamoni reverence. Also, rudimentary chakra development

In addition to starting the basic training of, we will also carry out a virtue-enhancing act.

 

Second, improve physical and mental abilities through full-scale chakra development training and reincarnation mandala meditation. At the same time, according to the Buddhahood Law of the Buddhahood

Then, the Sondy-type oppressive consciousness is completely removed. In addition, he started training in the meditation method of Fire World Sada (Goma line) and Mizusokan (Taki line).

Third, begin training in the Crystal Dragon God Meditation Method (Iddhipada Method). On top of that, we will conduct meditation training on the fire world and the view of water by the Iddhipada method.

From the above, it becomes a saint of Sudagami or Sadagami.

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チャクラの覚醒法 2 Chakra awakening method 2

 

覚醒の秘伝

 この振動は、最初、声帯を使う。発声して振動を起こす。(特殊な秘密マントラを使う。秘伝である)

 正しい振動を起こせるようになったら、発声しないで、おなじ振動を起こす訓練に入る。そこで、無音になるのであるが、振動は起こしているのである。

というのは、声帯を、体の内部に向けて発声しているのである。体の内部に向けて振動を送っているのである。(じっさいは、ここまでくると、声帯だけではないのだが、ここでは声帯としておく)

 

 発声しているときは声帯を使って外部に向って振動を起こしている。このときその発声を導師が聞いて、正しいかどうか調べているわけで、正しい発声法(つまり振動法)がなされていたら、これを指導して、内部に向ってその振動を送りこむようにさせる。(その方法を指導する) 送りこまれた振動を、胸腔の筋肉で共鳴させ増幅させる。

 これらにこれを、横隔膜を使って腹腔の中で増幅させる。

 さいごに、これまでにつくっておいた振動のルートを使って、目的のチャクラに送りこむ、というよりも、叩きつけるのである。

 

以上はアナーハターチャクラまでの、チャクラ覚醒法である。

 

 アージュニャー・チャクラ、そして究極のチャクラであるサハスラーラーチャクラになると、少し違ってくる。しかし、アナーハターチャクラまで覚醒しておれば、あとはそうむずかしいことはない。

 

 

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Secret of awakening

This vibration uses the vocal cords at first. Speak and vibrate. (Use a special secret mantra. It’s a secret)

When you can make the correct vibration, do not speak and start training to make the same vibration. There, it becomes silent, but vibration is occurring.

This is because the vocal cords are uttered toward the inside of the body. It is sending vibrations toward the inside of the body. (Actually, at this point, it’s not just the vocal cords, but here it’s the vocal cords.)

 

When uttering, the vocal cords are used to vibrate outward. At this time, the gurus listen to the utterance and check whether it is correct, and if the correct utterance method (that is, the vibration method) is done, instruct this to send the vibration inward. (Teach the method) The sent vibration is resonated and amplified by the muscles of the thoracic cavity.

These are amplified in the abdominal cavity using the diaphragm.

In the end, using the vibration route created so far, rather than sending it to the target chakra, it hits it.

 

The above is the chakra awakening method up to the Anahata chakra.

 

When it comes to the Ajnya chakra and the ultimate chakra, the Sahaslara chakra, it’s a little different. However, if you are awakened to the Anahata chakra, the rest is not so difficult.

 

Reincarnation Meditation III